BELEX Club
BELEX Club

Ekonomski Forum
 
PrijemPortalliEventsPublicationsČesto Postavljana PitanjaTražiRegistruj sePristupi
Odgovori na porukuDelite | 
 

 JAT - da ili ne?

Ići dole 
AutorPoruka
Sneki
Beli Mag
Beli Mag
avatar

Broj poruka : 5249
Localisation : Centar grada
Points : 6467
Datum upisa : 21.05.2007

PočaljiNaslov: JAT - da ili ne?   10/31/2009, 22:57

Državni sekretar u Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Miljković kaže da još nema ozbiljnih ponuda za strateško partnerstvo ili privatizaciju i dodaje da će uspešne strane kompanije pokazati veće interesovanje kada u Srbiji bude povećan vazdušni saobraćaj.

:D :D
Kakav veseljak...
Hajde, da pogledamo kava je situacija s tim JAT-om!?

Na prvom mestu tu je akumuliran gubitak koji je na kraju 2008. iznosio oko 160 miliona EUR!!!
Zatim, budući kredit od 40 miliona EUR za koji će država (a ko bi ??) biti garant..
Treće: 10-tak miliona EUR do sada uzetih kratkoročnih kredita..
A tu je i sporan ugovor sa Erbasom o nabavci aviona, koji se uz ogromnu sreću možda može revidirati na 50-tak miliona EUR!!!

Uz troškove restruktuiranja, izdvajanja sporednih preduzeća i otpremnina, kad se sve sabere, ovde se radi o 300 miliona EUR!!!

lol!

Dodatak: JAT raspolaže sa 80.000 qm poslovnog prostora i prvo će se (valjda Suspect ) prodavati zgrada u Bul. umetnosti na N.BG, od 16.000 qm.
Polovina ovog prostora je trenutno u zakupu Telekomu, pa se očekuje da oni kupe celu zgradu...
Prodavaće se još što-šta, tako da se očekije oko 30 miliona EUR !

_________________
Kupite akcije, uzmite pilule za spavanje, spavajte i kada se probudite bićete bogati...
Nazad na vrh Ići dole
StefanMR
Dr. Economy
Dr. Economy
avatar

Broj poruka : 2983
Points : 2867
Datum upisa : 30.05.2009

PočaljiNaslov: Re: JAT - da ili ne?   11/4/2009, 08:51




_________________
Forumski portfolio:
AGBN (30%), ENHL (30%), TGAS (10%), JMBN (10%), DNOS (10%), SJPT (10%)
Nazad na vrh Ići dole
pakodazna
Still learning
Still learning
avatar

Broj poruka : 141
Points : 311
Datum upisa : 04.06.2009

PočaljiNaslov: Re: JAT - da ili ne?   11/4/2009, 10:15

Ma zatvoriti jednom zauvek.......gade mi se

Godinama se ljudi lomataju po budimpesti i temisvaru zbog nekog jata, debeli gubitas a monopolista.....KATANAC
Nazad na vrh Ići dole
Vladulns
VIP
VIP
avatar

Broj poruka : 1561
Localisation : novi sad
Points : 5349
Datum upisa : 02.09.2009

PočaljiNaslov: Re: JAT - da ili ne?   11/21/2009, 12:29

Blic
"Marfin" hoće "Jat"
Autor: M. J. L. | Foto: O. Bunić | 21.11.2009. - 05:00

Grčka "Marfin investment grupa" zainteresovana je za kupovinu "Jata", saznaje "Novac" u krugovima bliskim Vladi Srbije. Ovoj finansijskoj grupaciji, koja je u Srbiji prisutna preko "Marfin banke" i preko RK "Beograd" koje su kupili u konzorcijumu sa "Verano motorsom", posao avio-prevoza nije nepoznat. Naime, oni su početkom godine kupili državnu avio-kompaniju u Grčkoj - " Olimpik erlajnz". Ovaj posrnuli državni gigant, koji je poslednjih godina poslovao tako što je bio na teretu grčkih poreskih obveznika prodat je "Marfin grupi" za 177 miliona evra. Ta akvizicija je dočekana sa odobravanjem u grčkoj javnosti jer je, kako su rekli vladini zvaničnici, država trošila milion evra dnevno da bi održala kompaniju u životu.


Pored grčkog avio-prevoznika, "Marfin investment grupa" je za 15 miliona evra kupio i udeo od 50 odsto švajcarskog "Ambulance international Rent-a-Jeta". Ova avio-kompanija nudi svoje usluge korporacijama, vladinim i nevladinim organizacijama, ali i pojedincima za potrebe medicinskog prevoza.
Želja "Marfin grupe" da kupe srpsku avio-kompaniju nije neočekivana za poznavaoce rada ove finansijske grupacije, koja svoje ogranke ima u celoj Evropi. Posle kupovine "Olimpika", bilo je samo pitanje dana kada će krenuti u širenje tržišta, tvrde oni. Zamisao čelnika "Marfina" je da "Jat" posle kupovine udruže sa "Olimpikom" i tako naprave jaku regionalnu kompaniju, koja će onda udružena krenuti u osvajanje tržišta i susednih zemalja.
Posle prošlogodišnje neuspele privatizacije, "Jat" je i dalje u nezavidnoj situaciji i sa velikim gubicima. U ovoj godini, samo do septembra napravljen je minus u poslovanju od 11 miliona evra. Poslovni gubici su u 2008. godini iznosili 29 miliona evra, a kada se tome dodaju i finansijski gubici, dolazimo do fantastičnog minusa od 80 miliona evra. Iako je novo rukovodstvo "Jata", sa Srđanom Radovanovićem na čelu, predstavilo novi plan izlaska "Jata" iz gubitaka, zbog ekonomske krize i sve manje platežne moći naših građana, umesto povećanja, pre može da se očekuje smanjenje putnika.
S druge strane, "Marfin investment grupa" je investiciona kompanija koja je osnovana 1998. godine i koja poseduje banke, osiguravajuće kompanije, hotele, bolnice, avio-kompanije, investicione fondove. Radi na teritoriji čitave Evrope, a njene akcija su listirane na Atinskoj i Londonskoj berzi.
Nazad na vrh Ići dole
Vladulns
VIP
VIP
avatar

Broj poruka : 1561
Localisation : novi sad
Points : 5349
Datum upisa : 02.09.2009

PočaljiNaslov: Re: JAT - da ili ne?   11/27/2009, 12:30

Turci žele Jat, odluka do 20.12.
27. novembar 2009. | 08:41 | Izvor: Novosti
Beograd -- “Turkiš erlajns” je najozbiljniji kandidat za strateškog partnera Jata, kaže Srđan Radovanović, generalni direktor srpske aviokompanije.


On kaže da se „turski avioprevoznik zainteresovan za bilo koji oblik strateškog partnerstva sa Jatom - dokapitalizacija, akvizicija, ’džoint venčer’. Sve mogućnosti su u igri, a odluka bi mogla da bude doneta do 20. decembra“.

„Zamenik generalnog direktora Jata sastao se sa članom Upravnog odbora ’Turkiš erlajnsa’. Prema informacijama, koje su mi prenete sa tog sastanka mislim da možemo da se nadamo saradnji sa ovom kompanijom. Naravno, mi smo tu samo animator, a odluka je na Vladi Srbije, koja treba da odradi kompletan posao“, kaže direktor Jata.

„Očekujemo da će UO ’Turkiš erlajnza’ doneti odluku do 20. decembra i tada ćemo znati ima li prostora za strateško partnerstvo“, kaže Radovanović i navodi da kolege iz Turske impresionira ne samo položaj baznog aerodroma već ljudski potencijal Jata.



„Najveća prednost Jata je naših 150 obučenih pilota s velikim iskustvom i na tome nam zavide mnoge kompanije“ ističe Radovanović. On objašnjava da je “Turkiš je preuzeo ’BH erlajns’ ali u BiH imaju kadrovskih teškoća, jer pilote moraju da obučavaju u Istanbulu. I nama strateško partnerstvo sa ’Turkiš erlajnzom, koji je velika i zaista ozbiljna aviokompanija, odgovara“.

„Za razliku od ostalih aviokompanija koje trpe gubitke i smanjuju broj zaposlenih, Turkiš posluje pozitivno, povećava broj radnika“, kaže direktor Jata i dodaje da „njihova flota sada ima 127 aviona, a naručili su još sto. Oni su sjajni. Takođe, ’Turkiš erlajns’ je sa nemačkom Lufthansom u ’Star alijansi, a geografski mi smo na pola puta od Frankfurta do Istanbula“.

Na pitanje ima li i drugih zainteresovanih kompanija za strateško partnerstvo sa Jatom, Radovanović odgovara pozitivno, ali ističe da je ta priča “mršavija” u odnosu na ”Turkiš erlajns”.

„U Jatu su bili predstavnici grčke Marfin grupe ali njihov motiv bilo je prvenstveno finansiranje nabavke goriva, dakle od svih tema koje smo pokrenuli 80 odsto se odnosilo na kerozin, a 20 na moguće partnerstvo“, kaže Radovanović.
Nazad na vrh Ići dole
Vladulns
VIP
VIP
avatar

Broj poruka : 1561
Localisation : novi sad
Points : 5349
Datum upisa : 02.09.2009

PočaljiNaslov: Re: JAT - da ili ne?   11/30/2009, 22:17

Stižu dva nova boinga
T. SPALEVIĆ, 30.11.2009 20:38:14

Srđan Radovanović
„JAT ervejz“ naredne godine može da ostvari prihod od 150 miliona evra i preveze 1,5 miliona putnika iz Beograda, Skoplja i Banjaluke. Flotu će ojačati dva moderna „boinga 737 - 700“, a 14 motora do letnje sezone biće kao novi. Na pomoć iz republičkog budžeta, kao i dosad, nacionalni avioprevoznik ne računa. Jer, kako za „Novosti“ kaže Srđan Radovanović, generalni direktor, ukoliko aviokompanija na čijem je čelu pet meseci, ne može da opstane, treba je zatvoriti i tu nema emocija.
- „Jat“, objašnjava Radovanović, ima šansu i rešenja su data u planu poslovanja za 2010, koji je dostavljen Vladi Srbije. Novac od prodaje zgrade u Bulevaru umetnosti i kredita u iznosu od 40 miliona evra „Jat“ ulaže u avione i staje na noge, a dodatnim uslugama privući će putnike da u moru ozbiljnih nacionalnih aviokompanija, koje posluju i na našem tržištu, izaberu - srpsku.
* Koliko je država ozbiljna u nameri da sačuva nacionalnog avioprevoznika?
- Moj prvi zadatak je bio da procenim da li kompanija može da opstane, pod kojim uslovima, a da ništa ne traži iz budžeta. Objektivno, „Jat“ može da opstane, ali ne dugo. Globalizacija je nešto što je neminovno i za male firme u aviobiznisu sve manje ima prostora. Znači, strateški partner, što pre. Ovaj predlog već je prihvaćen, jer je država ozbiljna u nameri da „Jat“ stane na noge.
* Direktorat civilnog vazduhoplovstva je pozvao najveće niskobudžetne aviokompanije da lete iz Beograda. Ako se odazovu pozivu i dobiju dozvole, koliko će to ugroziti „Jat“?
- Da sam na mestu direktora Direktorata isto bih učinio. Ali, nisu „Jatu“ konkurencija loukosteri već nacionalne aviokompanije. Primera radi, „Lufthansa“ koja je vodeća članica jedne od alijansi, koristiće sve privilegije „otvorenog neba“ iako Nemačka nije još ratifikovala taj sporazum. Kada krenu sami ili sa svojim kompanijama poput „Džerman vingsa“ oni sebi mogu da priušte gubitke na jednoj liniji kako bi osvojili tržište. „Lufthansa“, „Er Frans“, „Britiš ervejz“, „Turkiš erlajns“, „Aeroflot“... to je naša konkurencija.
* Da li ćete se sa konkurencijom boriti i jeftinijim kartama i kako ste došli do računice od 1,5 miliona putnika u narednoj godini?
- Minimum 1,3 miliona putnika iz Beograda, 200.000 iz Skoplja i oko 50.000 iz Banjaluke. Predsednik Vlade Srbije najavljuje u narednoj godini privredni rast. Takođe, veći broj građana će ići u inostranstvo i beogradski aerodrom očekuje porast broja putnika. Iz naše vazdušne luke „Jat“ sam preveze 43 odsto putnika, neka tako i ostane i mi ćemo ostvariti plan. Kada je reč o jeftinijim kartama, „Jat“ svesno neće da pravi gubitke.
* Kako objašnjavate besplatan taksi prevoz za putnike o trošku „Jata“, a očekujete minus od oko 20 miliona evra?
- Želimo da putnici lakše dođu do naših aviona. Besplatan taksi je dodatna usluga. Neke kompanije daju bogat ketering. Mi nećemo da služimo torte u avionu, ali ćemo putnicima da omogućimo kao jedina kompanija u svetu besplatan taksi prevoz.
* Da li je tačno da će ta usluga koštati „Jat“ oko pet miliona evra?
- Tender za izbor taksi prevoznika je u toku i videćemo kakve će biti ponude. Naša prognoza je da vrednost javne nabavke bude oko 3,6 miliona evra.
* Pojedina beogradska taksi udruženja optužuju „Jat“ da je tender namešten..!
- To je ozbiljna odluka, toliko da su generalni direktor i njegov zamenik, sa direktorom sektora za javne nabavke u tenderskoj komisiji. Nikakav problem nije i da novinari prisustvuju otvaranju ponuda.
* Najavili ste da će putnici „Jata“ imati i besplatno zdravstveno osiguranje...
- Tender će ovih dana biti raspisan. Dosad su građani bili prinuđeni da kupuju osiguranje da bi dobili vizu. Ukidanjem viza građani treba da znaju da im u EU ne važe naše zdravstvene knjižice. I upravo to besplatno osiguranje je naša velika prednost u odnosu na konkurenciju. Sa „Jatom“ putnici su osigurani i u hitnim slučajevima biće im ukazana lekarska pomoć.
* Kako ubediti putnike da su „Jatovi“ avioni bezbedni posle odvrnutih šrafova, incidenta u Istanbulu...
- Imamo veoma visoke bezbednosne standarde koji zahtevaju dosta izdataka. „Jat“ na tome insistira i putnici nemaju razloga za brigu. Inače, izvešataj za „slučaj Istanbul“ još nije završen.

DUG OD ERBASA NAPLATIV
* KAKO će se rešiti pitanje avansa, koji je uplaćen „Erbasu“?
- To je naše potraživanje, koje je naplativo. Treba da se formira državna komisija, koja će da pregovara sa „Erbasom“. Naš je cilj da kupimo jedan manji avion, koji se neće koristiti u redovnom saobraćaju već za posebne usluge.

IMAĆEMO JAČU FLOTU

* KOLIKO „Jat“ trenutno ima aviona?
- U junu naredne godine ističe i zakup „boinga 737-400“ i ta letilica biće van saobraćaja već u martu, jer mora prvo da se sredi pa da se vrati. Ostajemo sa 14 aviona, deset „boinga 737 - 300“, četiri ATR, a u zakup ćemo uzeti dva „boinga 737 - 700“.
Izvor Novosti
Nazad na vrh Ići dole
Vladulns
VIP
VIP
avatar

Broj poruka : 1561
Localisation : novi sad
Points : 5349
Datum upisa : 02.09.2009

PočaljiNaslov: Re: JAT - da ili ne?   12/23/2009, 17:21

Zanimljiv tekst o Jat-u, Drzava ce spasiti Jat...

Vlada Srbije neće dopustiti da se nacionalna aviokompanija raspadne, kupujemo dva nova „boinga" i uložićemo dosta novca u održavanje flote, kaže Miodrag Miljković iz Ministarstva za infrastrukturu...
http://www.smedia.rs/biznis/detalji.php?id=8399
Nazad na vrh Ići dole
Teletrader
Member
Member
avatar

Broj poruka : 903
Points : 2539
Datum upisa : 05.09.2008

PočaljiNaslov: Re: JAT - da ili ne?   2/12/2010, 01:34

JAT neće da kaže kome sve duguje

Generalni direktor “Jat ervejza”, Srđan Radovanović, više puta je izjavio da je nacionalni avioprevoznik u 2009. prepolovio gubitak u odnosu na 2008. godinu. Sa 30 miliona evra minus je “pao” na oko 15 miliona. Iz “Jata” međutim, nije bilo odgovora na pitanja kome i koliko ovo preduzeće duguje.

Prema nezvaničnim informacijama, Agencija za kontrolu letenja od “Jata” potražuje iznos od oko 10 miliona evra, dug beogradskom aerodromu “Nikola Tesla” iznosi oko pet miliona, a na listi poverilaca je i država.

Naime, “Jatu” je 5. februara prošle godine odobrena pozajmica, pa u državnu kasu nacionalni avioprevoznik treba da vrati 8.364.000 evra. Naša aviokompanija ima obaveze i prema poslovnim bankama, “Jat tehnici” i “Jat keteringu”, te je tako očekivani minus nacionalnog avioprevoznika očigledno samo optimistička procena.
Nazad na vrh Ići dole
Friz
VIP
VIP
avatar

Broj poruka : 1665
Godina : 47
Points : 2920
Datum upisa : 16.12.2007

PočaljiNaslov: Re: JAT - da ili ne?   2/21/2010, 10:53

@Vladulns ::
Stižu dva nova boinga
DUG OD ERBASA NAPLATIV
* KAKO će se rešiti pitanje avansa, koji je uplaćen „Erbasu“?
- To je naše potraživanje, koje je naplativo. Treba da se formira državna komisija, koja će da pregovara sa „Erbasom“. Naš je cilj da kupimo jedan manji avion, koji se neće koristiti u redovnom saobraćaju već za posebne usluge.

Prema saznanjima Danasa, Airbus je izneo dva predloga Jatu. Prvi je da umesto osam aviona A319, broj aviona u ugovoru bude smanjen na dva ili četiri, ali bi ti avioni bili zapravo ustupljeni drugoj kompaniji od koje bi ih Jat iznajmljivao pošto nema novac za kupovinu.

Drugi predlog Airbusa bio je još skuplji za srpsku kompaniju. Evropski proizvođač predložio je da Jat umesto osam aviona kupi jedan luksuzni avion. Međutim, u srpskom prevozniku procenili su da ne bi imali dovoljno putnika za takvu letelicu pa je zato prva opcija jedina koja je u igri.

Airbus je odbacio predlog srpske strane da za vrednost depozita koji je položen (23,5 miliona dolara) dobije jedan manji avion tipa ATR.

_________________
All we need is love
Nazad na vrh Ići dole
Milica1
VIP
VIP
avatar

Broj poruka : 885
Points : 1909
Datum upisa : 29.04.2008

PočaljiNaslov: Re: JAT - da ili ne?   2/26/2010, 09:01

PONUDA
Srpski milioner nudi strateško partnerstvo za Jat?
Autor/izvor: SEEbiz / Blic
BEOGRAD - Domaći milijarder nedavno je Vladi Srbije ponudio strateško partnerstvo za preuzimanje nacionalne avio-kompanije Jat Airways, piše beogradski dnevnik Blic.

Kako tvrdi izvor tog lista iz Vlade, dogovor bi mogao da bude postignut narednih dana, a ukoliko država bude prihvatila ponudu bogatog Srbina, nova kompanija sa nešto drugačijim imenom startovala bi sa radom već u martu 2011. godine.

Potencijalni kupac predlaže da preuzme 51 odsto vlasništva u Jatu, dok bi preostalih 49 odsto zadržala država. Ukoliko bude potpisan ugovor, biće osnovano novo preduzeće pod nazivom Jat Airlines, u koje bi Vlada Srbije prenela ugovor o kupovini aviona sa Airbusom, vredan 23,5 miliona evra. Takođe, država bi u buduće partnerstvo unela i postojeću imovinu, dok bi u oporavak sada velikog gubitaša novac ulagao isključivo većinski partner.

"Budući kupac iz sadašnje flote zadržao bi samo jedan avion, dok bi na lizing bilo kupljeno deset novih letelica. Bogati privrednik preuzeo bi odgovarajući broj zaposlenih i to one za koje utvrdi da su dovoljno stručni", otkriva izvor Blica i dodaje da potencijalni partner garantuje profitabilnost već od sledeće godine.

Jat Airways trenutno raspolaže sa 15 aviona prosečne starosti preko 20 godina, a u saobraćaju ih je samo 10. Ukoliko bi se ovi, do sada, kako su nam rekli, najozbiljniji pregovori za kupovinu domaće avio-kompanije, koja je u protekloj godini zabeležila gubitak od 15 miliona evra, završili potpisivanjem ugovora, procenjuje se da bi Jat Airlines mogao da počne sa radom već u martu naredne godine.

Ako kojim slučajem do tada ne bude završena nabavka novih aviona, kako navodi naš sagovornik, početak rada zajedničkog preduzeća bio bi odložen sve dok se na aerodromu na nađu nove letelice.

Izvor Blica, međutim, nije želeo da otkrije identitet potencijalnog partnera države, ali je naveo da se radi o „ozbiljnom privredniku koji nije kompromitovan“. Kako kaže, on se iznenada pojavio u Vladi Srbije i predložio investiranje u tri projekta, a predstavnicima države najinteresantnije bilo je upravo ulaganje u Jat.

"Radi se o čoveku koji je čist kao suza. Ima puno novca, ali nije ono što se sada u Srbiji podrazumeva pod imenom tajkun. Do sada se njegovo ime retko pojavljivalo u medijima, a kada jeste to nije bilo u negativnom kontekstu. Inače, veliko bogatstvo stekao je u Srbiji", tvrdi izvor tog lista. :D
Nazad na vrh Ići dole
Kobe Bryant
VIP
VIP
avatar

Broj poruka : 2729
Godina : 41
Localisation : N.BGD
Points : 5005
Datum upisa : 22.05.2007

PočaljiNaslov: Re: JAT - da ili ne?   2/26/2010, 10:01

Bas me zanima ko bi to mogao da bude??

"Radi se o čoveku koji je čist kao suza. Ima puno novca, ali nije ono što se sada u Srbiji podrazumeva pod imenom tajkun. Do sada se njegovo ime retko pojavljivalo u medijima, a kada jeste to nije bilo u negativnom kontekstu. Inače, veliko bogatstvo stekao je u Srbiji"

Da nije ekipa oko Nelta?? Socanac, Sarenac, Dako Djunic ???

_________________
Najviše volim zakone koji nemaju kaznene odredbe, ti su najbolji!
Nazad na vrh Ići dole
Limited011
Old member
Old member
avatar

Broj poruka : 1467
Points : 4040
Datum upisa : 07.05.2009

PočaljiNaslov: Re: JAT - da ili ne?   2/27/2010, 10:39

Prodali Marbo, kupuju Jat Airways?
BEOGRAD - Novac od prodaje fabrike grickalica Andrej Jovanović i Bojan Milovanović namerili da ulože u partnerstvo sa nacionalnim avio-prevoznikom, piše "Politika"
Braća Andrej Jovanović i Bojan Milovanović zainteresovani su da novac od prodaje kompanije "Marbo” ulože u Jat. Kako nezvanično saznaje "Politika“, ovi biznismeni nakon što su u avgustu 2008. godine fabriku grickalica prodali kompaniji "Pepsi” za 210 miliona evra dugo su razmišljali gde da investiraju novac.

Sami su se javili Vladi Republike Srbije i pokazali ozbiljnu zainteresovanost za strateško partnerstvo.

"Oni su potpuno neukaljanog ugleda, o njima se malo pisalo u medijima i to uglavnom dobro. Uz njihovo ime ne može da se veže nijedna afera, niti ih je bilo ko nazivao tajkunima. Zaista je priča pozitivna“, kaže izvor lista koji je želeo da ostane anoniman.

Prema javnosti poznatim informacijama, braća Jovanović i Milovanović (bivši hokejaš) su preko svoje firme "Anba” kupili preduzeće "David Pajić” za 1,2 milijarde dinara, vlasnici su fabrike reznog alata "Ikarus”.
Nazad na vrh Ići dole
Milica1
VIP
VIP
avatar

Broj poruka : 885
Points : 1909
Datum upisa : 29.04.2008

PočaljiNaslov: Re: JAT - da ili ne?   3/5/2010, 09:29

NELOGIČNOSTI
Jat Airways: Zapošljavanje uprkos gubicima
Autor/izvor: SEEbiz / Danas
BEOGRAD - Iako je Jat Airways u gubicima i najverovatnije će i ovu godinu završiti sa višemilionskim gubicima, kako piše Danas, kompanija zapošljava nove ljude.

Naime, kako navodi taj list, menadžment Jata umesto da smanjuje broj zaposlenih i troškove poslovanja, zapošljava nove ljude i to na pozicijama na kojima već ima i više nego dovoljno radnika. Ono što dodatno zbunjuje je da su plate novih službenika redovno izražene u stotinama, a ne desetinama hiljada dinara, mada u nacionalnom avioprevozniku novac duguju i „Jat tehnici“ i „Jat keteringu“, čiji zaposleni zbog toga svoje plate ne mogu da prime na vreme.

Tako je pre oko mesec dana na funkciju „savetnika za marketing“ generalnog direktora primljen Vladan Radosavljević, kojem je odobren mesečni honorar u bruto iznosu od čak 222.000 dinara. Kako saznajemo, Radosavljević nije stalno zaposlen u Jatu, zato što je već u radnom odnosu na drugom mestu.

Uz njega, kao „pojačanje“ Jatu su stigle i tri devojke za rad u marketing službi, čije su bruto plate od 120.000 dinara pa i više od 150.000 dinara. Direktor Jata je odmah dao stalno zaposlenje dvema novim službenicama, dok je treća devojka dobila honorarni ugovor, za posao čiju okosnicu čini jutarnje uključenje u program televizije Studio B i čitanje vesti o letovima Jata.

Pre nego što je zaposlio novog savetnika i marketinški kadar, direktor Jata je visoke pozicije i jednako visoke plate dao i svojim saradnicima iz prethodne firme u kojoj je radio, oko čega se digla velika prašina u javnosti, budući da su ti ljudi imali samo srednju školu kada su imenovani za finansijskog direktora i šefa IT sektora. Međutim, sumnje u nepotizam se tu ne završavaju, budući da je, kako saznajemo, i sekretarica generalnog direktora uspela da u Jatu zaposli svog sina.

Takozvane „Jat vesti „su, inače, najnoviji marketinški potez nacionalnog prevoznika koji lokalnoj televiziji plaća za termin u kojem Beograđane obaveštava o Jatovom rasporedu letenja i lepotama gradova do kojih saobraća iako je reč o nacionalnom avioprevozniku koji bi trebalo da opslužuje i informiše sve građane Srbije.

Ono što je u tom pogledu zanimljivo jeste da je Radosavljević, novi marketinški savetnik direktora Jata, do pre samo nekoliko nedelja bio predsednik Upravnog odbora Studija B, ali je na poslednjoj sednici UO podneo ostavku, izbegavši time da formalno padne u sukob interesa. Samo dve nedelje posle toga Jat je upravo na ovoj televiziji počeo da se oglašava.

U Jat Airwaysu nam nisu odgovorili na pitanja o broju novoangažovanih ljudi, njihovim funkcijama i platama, iako smo im pitanja poslali još pre tri dana, a juče čak nisu želeli ni da nam odgovore kada ćemo dobiti odgovore.

Kako saznajemo, u Jatu su ovolike plate dali novim saradnicima, primenjujući sistematizaciju radnih mesta iz maja 2009. godine, koja po zakonu nije mogla da stupi na snagu, pošto nije urađena analitička procena radnih mesta, odnosno nije određen koeficijent za formiranje zarada. Tako u Jatu sada postoje dve aktuelne sistematizacije, jedna po kojoj plate dobijaju „obični“ radnici i druga po kojoj rešenja o zaposlenju dobijaju novi radnici, kojima uprava određuje plate po sopstvenoj proceni.

Zbog toga dolazi do dupliranja pozicija, pa tako u Jatu postoje dva direktora za upravljanje kadrovima kao i dva direktora pravne službe.

Nedavno je Upravni odbor Jata određivanje sistematizacije prebacio direktno u nadležnost generalnog direktora, pa se tako sada priprema nova, treća sistematizacija, koja će omogućiti da na funkcijama poput finansijskog direktora mogu da budu i kadrovi sa srednjom stručnom spremom, ali je, kako saznajemo, moguće i da će neke od plata novih radnika biti redukovane, kako ne bi u ovolikoj meri privlačile pažnju javnosti i ostalih zaposlenih.
Nazad na vrh Ići dole
Kobe Bryant
VIP
VIP
avatar

Broj poruka : 2729
Godina : 41
Localisation : N.BGD
Points : 5005
Datum upisa : 22.05.2007

PočaljiNaslov: Re: JAT - da ili ne?   3/9/2010, 10:48

Da bi se pažnja javnosti odvukla od traženja odgovornosti za ovolike gubitke smišljena je priča o navodnoj zainteresovanosti dvojice bivših vlasnika kompanije „Marbo” da kupe „Jat”, smatraju stručnjaci koji veoma dobro poznaju prilike u civilnom vazduhoplovstvu.
Jer, kad god „Jat” stigne na „dnevni red” javnog propitivanja zbog lošeg poslovanja, iz te kompanije medijima se plasira „pouzdana” informacija o navodno sigurnoj prodaji „Jata”. Jednom je kupac „Er Berlin” drugi put „Turkiš erlajns”, treći je grčka investiciona „Marfin grupa”, a onda su se „pojavili” bivši vlasnici proizvođača čipsa Andrej Jovanović i Bojan Milovanović.
http://www.politika.rs/rubrike/tema-dana/Jat-leti-u-stechaj.lt.html

_________________
Najviše volim zakone koji nemaju kaznene odredbe, ti su najbolji!
Nazad na vrh Ići dole
Vladulns
VIP
VIP
avatar

Broj poruka : 1561
Localisation : novi sad
Points : 5349
Datum upisa : 02.09.2009

PočaljiNaslov: Re: JAT - da ili ne?   4/16/2010, 19:03

B92 Biz Vesti Srbija
16. april 2010. | 17:53 |
Beograd -- Vlada Srbije odlučila je na telefonskoj sednici da osnuje novu nacionalnu aviokompaniju koja će zameniti Javno preduzeće „Jat ervejz“.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=04&dd=16&nav_id=424978
Nazad na vrh Ići dole
Vladulns
VIP
VIP
avatar

Broj poruka : 1561
Localisation : novi sad
Points : 5349
Datum upisa : 02.09.2009

PočaljiNaslov: Re: JAT - da ili ne?   5/17/2010, 13:58

Turkiš erlajnz zainteresovan je za kupovinu poljskog LOT-a i srpskog Jat ervejza, izjavio je direktor turske aviokompanije Temel Kotil.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=05&dd=17&nav_id=431692
Nazad na vrh Ići dole
 
JAT - da ili ne?
Nazad na vrh 
Strana 1 od 1

Dozvole ovog foruma:Možte odgovarati na teme u ovom forumu
BELEX Club :: Deponija-
Odgovori na porukuSkoči na: